İçeriğe git

DAÜ Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü Öğrencileri Yaratıcı Düşünme Etkinlikleri Gerçekleştirdi

Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitim yüksek lisans programında Doç. Dr. Eda Yazgın tarafından yürütülmekte olan OOEG 506 Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Estetik Gelişimi dersi kapsamında yaratıcı düşünme eğitimine yönelik bir dizi etkinlik gerçekleştirildi.

Etkinliklerin birinci bölümünde Enstalasyon sanatçısı Serap Kanay, lisansüstü öğrenciler ile etkileşimli bir sanat söyleşisi gerçekleştirdi. Söyleşide öncelikle kendi kariyer yolculuğunun kilometre taşlarından önemli mesajları paylaşan Serap Kanay, söyleşi süresince gerek doğru eğitimin gerekse kişisel hedeflere ulaşmada çabanın ve emeğin önemine vurgu yaptı. Birçok ulusal ve uluslararası organizasyonda eserleriyle yer almış olan sanatçı ayrıca köken araştırmaları konularında yürüttüğü etnografik araştırmaları hakkında da bilgiler sundu. Söyleşinin sonunda katılımcı öğrenciler, sanatçı Serap Kanay’ın İngiltere’de tamamladığı profesyonel eğitim yaşamı süresince gösterdiği yılmaz, direngen ve mücadeleci duruşundan, azminden ve becerilerini geliştirmek için sınır ve koşul tanımayan kararlı çabalarından çok etkilendiklerini ve ilham aldıklarını belirttiler. Serap Kanay’a bu anlamlı ve yararlı söyleşinin  ardından teşekkürlerini sunan öğrenciler, Rauf Raif Denktaş Kültür ve Kongre Sarayı’nda sanatçının eserlerinin de yer aldığı Kadın-lık Halleri konulu karma sergiyi ve DAÜ sanat koleksiyonunda yer alan Portreler, Stiller ve Hikayeleri sergisini ziyaret etti.

Ders yürütücüsü Doç. Dr. Eda Yazgın’ın koordinasyonuyla gerçekleşen teknik gezide öğrencilere DAÜ Sanat Koordinatörü heykel sanatçısı Zehra Şonya rehberlik etti. Sanat eseri inceleme konsunda Zehra Şonya’dan teknik bilgiler edinen öğrenciler, sanat eserlerini yorumlayarak sanatçıların eserlerinde kullandıkları malzeme ve tasarım süreçlerine ilişkin de bilgi ve deneyim elde ettiler. Teknik gezinin sonunda çocuklarla birlikte gerçekleştirecekleri okul dışı öğrenme ortamları oluşturma ve çocuklarda yaratıcı düşünme süreçlerinin desteklenmesine ilişkin yaratıcı, motive edici, bilgi ve becerilerinin gelişmine yönelik önemli bir deneyim kazandıklarını ifade ettiler. Ders sorumlusu Doç. Dr. Eda Yazgın, öğretmen eğitiminde 21. yüzyılın en önemli üç becerisi arasında sayılan yaratıcı düşünme eğitimine, programlarında üst düzey önem vererek öğrencilere bu konuda deneyimsel fırsatlar oluşturacak ortam ve içeriği sunduklarını vurguladı. Bu kapsamda katkıları ile destek sunan sanatçılara teşekkürlerini ifade eden Doç. Dr. Yazgın, öğrencilerin gelecekte kendi öğrencileri için de benzer ortamları hazırlayarak Temel Eğitim’de çocuklara çağdaş eğitimsel yaklaşımlarla sanat ve oyunu temel alan aktif ve zenginleştirilmiş öğrenme ortamları sunabilecek donanımda yetişmelerini hedeflediklerini belirtti.