Programlar
Bölümler
Fakülte Hakkında
1999 yılında kurulan Fakültemiz, aşağıdaki konuları misyon edinmiştir:
- çağdaş eğitimin gerekleriyle toplumun eğitimden beklentilerini uzlaştıran işlevsel eğitim anlayışını benimseme ve uygulamayı,
- toplumun gereksinimleri doğrultusunda öğretmen eğitiminde yeni modeller üretmeyi,
- öğrenmeyi öğretme doğrultusunda eğitim, öğretim ve öğrenme ilke ve süreçlerini geliştirmeyi, uygulamayı ve yaygınlaştırmayı,
- eğitim-öğretim alanında nitelikli araştırmalar yapmayı, araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda paylaşmayı,
- eğitim-öğretim konusunda geliştirilecek politikalara ve alınacak kararlara araştırma ve projeler yoluyla katkıda bulunmayı.
Bu misyon doğrultusunda vizyonumuz;
- bölgede ve ülkede geleceğin öğretmenlerinin öncelikle tercih edeceği en seçkin eğitim-öğretim ve araştırma kurumu olmak,
- dünyadaki değişim ve dönüşüm olguları ile eğitim arasındaki etkileşimin bilincinde bir eğitim-öğretim ve araştırma kurumu olmak,
- öğretmen ve yöneticiler ile ailelere, eğitim ve danışmanlık hizmeti sunan önder bir eğitim-öğretim yeri olmaktır.
Fakültemizin eğitim öğretim politikası; akademik mükemmellik, entelektüel özgürlük, özverili hizmet, güven ve eşitlik üzerine kuruludur.
Bu politikalara dayalı olarak ana hedeflerimiz:
- nitelikli öğretmen eğitimi programlarını insancıl yaklaşımla yürütmek,
- çağdaş eğitimin gerekleriyle toplumun eğitimden beklentilerini uzlaştıran işlevsel eğitim anlayışını benimsemek ve uygulamak,
- toplumun gereksinimleri doğrultusunda öğretmen eğitiminde yeni modeller üretmek;
- öğrenmeyi öğretme doğrultusunda eğitim, öğretim ve öğrenme ilke ve süreçlerini geliştirmek, uygulamak ve yaygınlaştırmak,
- eğitim-öğretim alanında nitelikli araştırmalar yapmak, araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda ilgili kurumlarla paylaşmak,
- eğitim-öğretim konusunda geliştirilecek politikalara ve alınacak kararlara araştırma ve projeler yoluyla katkıda bulunmak,
- eğitim-öğretim kurumu olarak programlarını uluslararası düzeyde benimsenen ölçütlerle değerlendirmek ve iyileştirmek,
- eğitim-öğretim konusunda bilinçli bir kamuoyu ve toplum yaratmak,
- iyi insan, iyi yurttaş, başarılı meslek insanı ve araştırmacı yetiştirerek eğitimin ve öğretmenin toplumdaki saygınlığını artırmaktır.
Fakülte Broşürü (PDF) Fakülte Broşürü (issuu) Lisansüstü Broşürü (PDF) Lisansüstü Broşürü (issuu) Tanıtım Filmi Web Sitesi
Yönetim
Dekan:
Prof. Dr. AHMET PEHLİVAN
Dekan Yardımcıları:
Yrd. Doç. Dr. FATOŞ EROZAN
Yrd. Doç. Dr. HATİCE NİLAY HASİPOĞLU
Rakamlarla Fakültemiz
Açılış Yılı | 1999 |
Bölüm Sayısı | 8 |
Öğrenci Sayısı | 1928 |
Mezun Sayısı | 6714 |
Akademik Personel Sayısı | |
Tam Zamanlı | 34 |
Yarı Zamanlı | 34 |
Program Sayısı | |
Lisans | 15 |
Yüksek Lisans | 10 |
Doktora | 2 |
Akreditasyonlar
AQAS: Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs
DAÜ Okul Öncesi Öğretmenliği Programı ve İngiliz Dili Eğitimi Programı AQAS akreditasyonuna sahiptir.
http://www.aqas.de
EPDAD: Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
DAÜ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe) EPDAD akreditasyonuna sahiptir.
https://epdad.org.tr
İletişim
Adres:
Eğitim Fakültesi,
Socrates Caddesi
Doğu Akdeniz Üniversitesi
Gazimağusa, 99628, Kuzey Kıbrıs
Mersin 10, Turkey
Tel: +90 392 630 4044
Faks: +90 392 630 4038
E-posta: fedu@emu.edu.tr
Web: https://fedu.emu.edu.tr