İçeriğe git

DAÜ’de “Çocukların Trafik Güvenliği Farkındalığı” Projesi’nin Sertifika Töreni Yapıldı

Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Trafik Eğitimi ve Araştırma Merkezi ile DAÜ Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü tarafından ortaklaşa düzenlenen “Çocukların Trafik Güvenliği Farkındalığı” Projesi için Sertifika Töreni gerçekleştirildi. Sertifika Töreni’ne, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ülker Vancı Osam, Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Javanshir Shibliyev, Trafik Eğitimi ve Araştırma Merkezi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Metin Kunt, proje uygulayıcısı Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Naciye Kunt, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğretim Üyeleri Yrd. Doç. Dr. Fatoş Erozan ve Yrd. Doç. Dr. İlkay Gilanlıoğlu ile sertifika alan öğrenciler katıldı.

“Trafik Eğitimi Yetersiz”

Törenin açılış konuşmasını gerçekleştiren DAÜ Trafik Eğitimi ve Araştırma Merkezi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Kunt “Çocukların Trafik Güvenliği Farkındalığı” konusunun önemine değinerek, merkezin amaçları içerisinde çocukların doğru ve etkin metot ve uygulamalar ile trafik güvenliği konusunda eğitilmelerinin çok önemli olduğunu belirtti. Yrd. Doç. Dr. Kunt, “Bu projede Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğrencileri, İngilizce ders programında trafik güvenliği temasını işleyen ders içeriği ve bunu destekleyen üç boyutlu trafik eğitimi materyalleri hazırladılar. Dünya Sağlık Örgütü’ne göre (WHO), dünyadaki en önemli ölüm nedenleri arasında bulunan trafik kazalarındaki ölümleri azaltmanın bir yöntemi de, bu projede uygulanan İngilizce derslerinde içselleştirilen trafik güvenliği temalı dil edinimidir.  Güncel anaokulu ve ilkokul müfredatlarındaki trafik eğitiminin bu konuda yetersiz olmasından dolayı bu proje çalışmasını başlattık” diye konuştu.

“Katkı Koyanlara Teşekkür Ederiz”

DAÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ülker Vancı Osam da, çocuk yaşta edinilen bilgilerin insanın hayatı boyunca kullanacağı düşünüldüğünde, çocukların trafik güvenliği farkındalığı için bu projede üretilen derslerin ve materyallerin içerik ve zamanlamasının doğru olduğuna dikkat çekti. Bu sayede, farkındalık yaklaşımı ile yetişecek olan çocukların, trafikte daha sorumlu davranacaklarını ifade eden Prof. Dr. Osam, söz konusu projedeki katkılarından dolayı Trafik Eğitimi ve Araştırma Merkezi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Kunt ile bu projenin uygulamasını yöneten Doç. Dr. Naciye Kunt’a teşekkür etti. Tören, sertifikaların takdim edilmesi ve kokteyl ile sona erdi.

RÖPORTAJLAR:

Sibel Soybir

Sibel Soybir (DAÜ Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 4. Sınıf Öğrencisi)

Kıbrıs’ta fazla sayıda olan trafik kazaları hiç hoşuma gitmiyor ve bu, trafik kurallarının ihmal edilmesinden dolayı yaşanan büyük bir problem. Eğitime küçük yaşta başlanır. Bu yüzden küçük yaşlarda öğrenilen şeyler özellikle de görselliklerle sağlanırsa daha akılda kalıcı olur. Hazırladığımız proje bizim zamanımızı alsa da eğlenerek yaptık. Öğrenci profilimiz 8 yaş grubuydu. Konumuz ise; trafik kuralları, renkler, yer-yön kavramlarıydı. İleriye dönük olarak ise hazırladığımız materyallerimizin yanı sıra pekişmesi için yazılı olarak kağıtlar ve videolar ile desteklenebilir.

Mustafa Leblebicioğlu

Mustafa Leblebicioğlu (DAÜ Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 4. Sınıf Öğrencisi)

Eğitimin hem kendi adıma, hem de çocukların adına çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Kitaplar dışında materyaller kullanmak, küçük yaştaki çocukların öğrenimi konusunda daha akılda kalıcı oluyor. Çocuklara öğrettiğim konu ‘Trafik Kuralları’ idi ve hazırladığım materyal sayesinde onların konu ile farkındalıklarının arttığını, kuralların önemini öğrenmeleri beni mutlu etti. İleriki hayatımda sadece kitaba bağlı kalmak istemiyorum. Derslerde çeşitli kaynaklar kullanmak her zaman akılda kalıcı olur ve ben de kullanacağım.

Mehmet Kalaç

Mehmet Kalaç (DAÜ Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 3. Sınıf Öğrencisi)

 Bu etkinliğin önemli ve yararlı olduğunu düşünüyorum. Amacımız eğitimi ezbere dayandırmak değil, aksine görsel olarak hazırladığımız materyallerimiz ile akılda kalıcı olmasını sağlamaktı ve bunu da başardığımıza inanıyorum. Projemizi hazırlamak bizi yormuş da olsa, bir o kadar da eğlenerek yaptık. Biz de çocuk olduk. Şimdi ise öğretmen olarak materyallerimizi renkli hale getirmek bize düşüyor. İleriki hayatımda sade, yalın, ya da sadece kitaba dayalı bir eğitim sunmayacağım. O yüzden bu etkinliğin ileriki hayatımda hazırlayacağım derslere katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Çisil Küçük

Çisil Küçük (DAÜ Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 4. Sınıf Öğrencisi)

Yaptığımız etkinlikte maket aşaması, biraz zor olmasına rağmen hazırlama aşamasında çok eğlendik. Trafik lambası yaptım. Amacım ise kuralları ve renkleri öğretmekti. Öğretim, kullanılan görsel materyaller ile daha akılda kalıcı olur. Bu yüzden öğretirken kendimizi öğrencilerin yerine de koymamız gerektiğini düşünüyorum. İleriye dönük olarak şüphesiz ki görsel materyal kullanacağım. Sadece kitaba bağlı kalmak hem öğretmen, hem de öğrenciler açısından sıkıcı olur.