İçeriğe git

Turizm İşletmeciliği Doktora Programı (Ph.D., 3,5 - 5 Yıl)

Dersler hakkında detaylı bilgi almak için bölüm ve/veya fakülte ile iletişime geçebilirsiniz.

Ders Adı Kredi Ders Tut.
TOUR600 Doktora Tezi - - -
TOUR601 Niceliksel Araştırma Yöntemleri

Bu ders, öğrencilere araştırma yöntemi ile ilgili konularda genel bilginin aktarılması için tasarlanmıştır. Bu ders, aynı zamanda öğrencilere kavramsal veya araştırma modellerinde yer alan hipotezler ile ölçeklerin psikometrik özelliklerinin test edilmesinde kullanılan istatistiki tekniklerin (örneğin, betimleyici ve doğrulayıcı faktör analizi, regresyon analizi, yol analizi) öğretilmesini amaçlamaktadır.

3 3 -
TOUR602 Niteliksel Araştırma Yöntemleri

Bu ders öğrencilere teori ve pratik hakkında bilgi sağlamak için tasarlanmıştır. Niteliksel yaklaşımdaki başlıca felsefi ve metodolojik tartışmalar ayrıntılı olarak tartışılacaktır. Etnografya, vaka çalışmaları, temelli teori, eylem araştırması ve feminist araştırma gibi niteliksel stratejiler incelenecektir. Arşiv araştırması, katılımcı gözlemi, nitel içerik analizi görüşmeleri ve odak grup yöntemleri gibi nitel veri analizi teknikleri de tartışılacaktır. Nitel veri analizi ve etik kaygılar da incelenecektir.

3 3 -
TOUR603 Turizm Sektöründe Güncel Araştırma Konuları

Bu ders, öğrencilere turizm ve otelcilik alanındaki çağdaş araştırma konularını içeren hakemli makaleleri geniş bir yelpazede anlatabilmek amacıyla tasarlanmıştır. Derste, destinasyon yönetimi ve pazarlaması, politika planlaması, rekabetçilik, hizmet yönetimi ve pazarlaması, finansal yönetim, insan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış ve stratejik yönetim gibi konular irdelenecektir. Bu ders aynı zamanda öğrencilere tezleri için özel araştırma konularını belirleyebilmek konusunda da yardımcı olacaktır.

3 3 -
REQ1 Seçmeli Ders 3 3 -
REQ2 Seçmeli Ders 3 3 -
REQ3 Seçmeli Ders 3 3 -
REQ4 Zorunlu Ders 3 3 -
TOUR699 Doktora Yeterlilik Sınavı - - -
TOUR698 Seminer

Seminer dersinin amacı, öğrencilerin araştırma kapasitelerini geliştirmek ve araştırma önerisi taslağı hazırlamalarında onlara yol göstermektedir. Öğrenciler sunum ve iletişim becerileri, ayrıca özerk olarak ve bir grupla birlikte çalışma konusunda yetkinlik kazanacaklar ve bir araştırma önerisinin etkili bir şekilde yazılmasını öğreneceklerdir.

- - -