İçeriğe git

İç Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli) (M.S., 1 - 2 Yıl)

Dersler hakkında detaylı bilgi almak için bölüm ve/veya fakülte ile iletişime geçebilirsiniz.

Ders Adı Kredi Ders Tut.
INAR500 Yüksek Lisans Tezi

Öğrenci tarafından bireysel olarak ayrı ayrı yapılan ve final tezini oluşturmaya yönelik olan süreçtir.

- - -
INAR501 .

Disiplinlerarası Çalıştay dersi, disiplinlerarası bir platformda uygulanan ve tüm yüksek lisans öğrencilerine sunulan zorunlu bir derstir. İç inde bulunduğumuz yüzyılıda m imarlığın birçok farklı çalışma alanının kesişim noktasında yer aldığı gerçeği ile, mimarlık alanındaki profesyonel çalışmal arın disiplinlerarası karakterinin çalıştırılması zorun lu hale gelmiştir. Böylece, bu zorunlu dersin an a hedefi, bir dönem boyunca sabit bir tema çerçevesinde öğrencilerin farklı il gi alanlarına bağlı kalınarak çok yönlü araştırma yapmalarına rehbe rlik etmektir. Ders kapsamında oluşturulan a lt - araştırma grupları, tüm ölçekler i kapsayan tasarım ; teori; kents el tasarım; tarih; koruma - restorasyon; ekonomi; teknoloji; çevre kontrolu, konstrüksiyon ve malzeme gibi farklı mimari alt - alanlar ınd a n seçilir. Her dönem, ö ğrenci sayı sına ve araştırma alanlarına bağlı olarak tek bir grup veya alt gruplar şeklinde çalışm alar yapılır. Dönem sonunda ise öğrenciler , belirlenen temayı farkl ı perspektiflerden değerlendirerek ; değişik dis iplin den girdi alarak ortak bir son ürünü ortaya koyarlar. Bu da birçok f a rklı çalıştay metotları ile gerçekleşir . Öğretim üyesi / üyeleri nin rolü ise , çalış tay sürecini koordine ederek, bir “mediatör” görevi üstlenmektir. Her dönem, a lt - tema alanlarını desteklemek için m isafir öğretim üyeleri ve uzmanlar davet edilmektedir. Ders sayesinde disiplinlerarası tartışma ve değerlendirmeyi öğrenmeleri yanında öğrenciler, literatür araştırması, gözlem, fotoğraflama, eskiz gibi konuları kapsayan analiz teknikleri, problem çözümüne bağlı çalışmalar, öğretim üyeleri denetiminde grup tartışmaları, araştırma datalarının sentezlenmesi, sunum (sözlü, grafik ve afiş) konularında tecrübe kazanmaktadırlar.

3 3 -
INAR505 Araştırma Yöntemleri

Konu içeriği temel al ındığında, dersin ana hedefi, bil imsel araştırma plan larını formüle eden ve uygulayan süreç ve metotlara bir giriş yapmak; araştırma için gerekli tüm parçaları değer lendirmektir. Ayni zamanda ders , bir araştırma stratejisi, program ı ve proje si geliştirilmesi konusunda da rehber ol mayı ; lisansüstü çalışma için uygun ve zorunlu ola n veri analizi ne giriş sağlamayı da hedef lemektedir . Bunun yanında, akademik yaşama yeni katılan öğrencilere , bilimsel araştı rma metotları ve yazı becerilerini kazandırmayı; akademik konuşma yetilerini öğretmeyi amaçlayan bir derstir. Herbir öğrenci için bu ders, güçlü b ir tez için gerekli olan tez konularının, araştırma sorularının, metodolojinin iyi bir tanımlamasının yapılaca ğı; birincil / ikincil kaynaklara ve güçlü bir bibliyografyaya dikkat çekecek bir buluşma yeri o lması şekli nde tasarlan mıştır. Genel araştırma teknikleri yanında d ers, konferans lara yönelik bildiri ya zmak / sunmak, özgeçmiş haz ırlamak, ve kitap değerlendir mesi yap mak gibi profesyonel aktivitelere bir giriş sunmaktadır . Ders sonunda hedeflenen yazılı bir bilimsel çalışmadır; ve d önem boyunca yapılan tüm ödevlerin uluslararası akademik İngilizce standartlarında olması dersin güçlü yanları arasındadır.

3 3 -
REQ1 Seçmeli Ders 3 3 -
REQ2 Seçmeli Ders 3 3 -
REQ3 Seçmeli Ders 3 3 -
REQ4 Zorunlu Ders 3 3 -
REQ5 Zorunlu Ders 3 3 -
INAR598 Seminer - - -