İçeriğe git

“DAÜ Kazı Resim 4” (Gravür Günleri) Çalıştayı Devam Ediyor

Katılımın oldukça yoğun olduğu Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Kazı Resim 4 (Gravür Günleri) Çalıştayı, 17 Nisan 2015 Cuma günü DAÜ Güzel Sanatlar Kulubü organizasyonluğu ve kulüp eğitmeni Ayhatun Ateşin küratörlüğünde başladı.

Artın Demirci, Umut Germeç, Mustafa Öztunç, Kadir Selçuk Yaşa, Mediha Sevinç, Hikmet Uluçam, Mesut Eren, İlkay Önsoy, Cevdet Alparslan, Nurtane Karagil, İpek Denizli Karagöz, Ayhatun Ateşin gibi konularında usta sanatçılar ile buluşarak onların teknik ve artistik becerilerini, deneyimlerini gözlemleyebilmelerine olanak tanıma amacıyla düzenlenen etkinliğin bir diğer amacı da sanatçıları biraraya getirerek birarada üretmelerini sağlamak ve hayatlarında sanatla buluşmayan kişilerin sanat adına bilgi ve deneyim kazanmalarına katkıda bulunmaktır.

Bir bilen-rehber-hoca ile denemek-öğrenmek isteyen sanatseverlere, üniversite öğrencilerine açık olan ve 22 Nisan tarihine kadar devam edecek olan çalıştay sürecinde oluşturulacak olan eserler DAÜ koleksiyonuna girecek. 24 Nisan 2015 tarihinde, saat 16.30’da ise “Mağusa Gravürleri“ ismiyle  DAÜ Aktivite Salonu`nda yapılan çaılşmalar seyirciyle buluşacak.

Konuyla ilgili görüşlerini bildiren Ayhatun ATEŞİN;  “Güzel Sanatlar Kulubü olarak, sanata ilgi duyanlar ve  Sanat eğitimi alan öğrencilerin, alanlarında isim yapmış usta sanatçılar ile buluşarak onların teknik ve artistik becerilerini, deneyimlerini gözleyebilmelerine, deneyim kazanmalarına olanak tanımak, sanatçıları biraraya getirerek, bir arada üretmelerini sağlamak önemli bir amaç. Hayatlarında sanatla buluşmayan kişilerin sanat adına bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlayarak, sanat adına farkındalık yaratmak ve  sanata bir nebze dikkat çekmek  de hedeflerimiz arasında. Sanatın düşünsel-entelektüel alt yapısını, hayatın-gerçekliğinin  sanata nasıl dönüştürüleceğini göstermek-sorgulamak farkındalık oluşturmak istedik.” şeklinde konuştu.

Neden kazı  resim diğer bir deyişle gravür?

Resmin ve heykelin dışında kendi kuralları olan, sanatsal yapısıyla  çalışanın el becerisi ve sanat kültürünü geliştirmesi yanında, hem resme hem de heykele benzerken her ikisi de olmayıp farklı bir disiplin olması önemli bir detay. Kollektif çalışmaya ve yardımlaşmaya müsait bir sanat. Öğrenci bir bilen hocayla denerken öğrenecek, sorgulayacak ve yardım alacak. Sanatçı eğitmen de aynı şekilde. Gravürün çoğaltılabilir olması demokratik yanı ve daha çok üretilmesiyle paylaşımını artırması ayrı bir boyut. 

İlgili Yazılar